Bakan Uraloğlu: İran ve Irak'ta 11 Türk uçağı kaldı, uygun fırsatta geri alınacak
Bakan Uraloğlu: İran ve Irak'ta 11 Türk uçağı kaldı, uygun fırsatta geri alınacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran’da 7, Irak’ta ise 4 Türk uçağının bulunduğunu ve bu süreçte tüm ekiplerin güvenlik sebebiyle geri çekildiğini belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran’da 7, Irak’ta ise 4 Türk uçağının bulunduğunu ve bu süreçte tüm ekiplerin güvenlik sebebiyle geri çekildiğini belirtti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İran-İsrail hattında artan gerilimin ardından İran’da 7, Irak’ta ise 4 Türk sivil uçağının kaldığını, güvenlik riski nedeniyle tüm ekiplerin geri çekildiğini açıkladı. “Uçaklarımızı fırsat oluşunca alacağız” diyen Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmeleri diplomatik ve istihbari kurumlarla birlikte yakından takip ettiklerini söyledi.
"CAN GÜVENLİĞİ ÖNCELİĞIMİZ"
Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu öncesinde gazetecilerle bir araya gelen Uraloğlu, bölgedeki hava sahası risklerine dikkat çekti.
“İran’da 7, Irak’ta 4 uçağımız kaldı. Pegasus’un 7, Türk Hava Yolları’nın 2, AJet’in 1 ve Tailwind’in 1 uçağı bölgede. Tüm süreci Dışişleri Bakanlığı ve Milli İstihbarat Teşkilatımızla birlikte yakından izliyoruz” dedi.
Bakan, füze ve roket tehdidi nedeniyle hem ilgili ülkelerin hem de Türkiye'nin risk alamadığını belirterek, “Ekiplerimizin can güvenliği birinci önceliğimizdi. Bu nedenle sahadaki tüm personeli çektik. Günlük değerlendirmeler yapıyoruz. Uygun ortam oluştuğunda uçaklarımızı hızla geri getireceğiz” açıklamasında bulundu.
KALKINMA YOLU VE IMEC ÇIKIŞI: “BİRİ AKSİYONEL, DİĞERİ REAKSİYONEL”
Uraloğlu, toplantıda G7 Zirvesi’nde gündeme gelen Hindistan-Ortadoğu-Avrupa Ekonomik Koridoru (IMEC) projesine de değindi. IMEC’in “plansız ve reaksiyonel bir girişim” olduğunu savunan Bakan, Türkiye’nin öne çıkardığı Kalkınma Yolu’nun daha somut ve uygulanabilir bir altyapı modeli sunduğunu söyledi.
“Kalkınma Yolu projesi hayata geçiyor, IMEC ise daha çok bölgedeki gelişmelere tepki olarak gündeme getirildi. İsrail’in mevcut durumu göz önüne alındığında, IMEC’in sürdürülebilirliği yeniden tartışmaya açılabilir” diye konuştu.
DEMİR YOLU VE OTOYOL YATIRIMLARI SÜRÜYOR
Ulaştırma Bakanı ayrıca Türkiye’nin altyapı yatırımlarına dair güncel bilgileri de paylaştı. Özellikle güneydoğu hattındaki projelere dikkat çeken Uraloğlu, Nusaybin-Cizre-Ovaköy demir yolu hattının ihalesinin 2024 yılı içinde yapılacağını duyurdu.
Öne çıkan bazı açıklamalar şöyle:
-
“2034’e kadar birçok otoyol kamuya devredilecek.”
-
“Yap-İşlet-Devret modeliyle bugüne kadar 51 milyar dolarlık yatırım yaptık. Bu projeler bugün başlasa maliyeti 83 milyar doları bulur.”
-
“Orta Koridor’da günlük ortalama 60 tren geçiyor. Bölge hâlâ yük taşımacılığında güçlü bir aks konumunda.”
GÜNDEMDE NE VAR?
Uraloğlu’nun değerlendirmeleri, yalnızca anlık krizlerin yönetimiyle sınırlı değil. Türkiye’nin bölgesel ulaşım vizyonu, uluslararası koridorlara bakışı ve çok taraflı projelerdeki konumlandırması açısından dikkat çekici mesajlar barındırıyor.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.