Arada bir Samsun da yaşanan güzelliklerden de bahsediyoruz. Ruhumuzda muhaliflik olsa da iyi işleri görmeyecek kadar art niyetli ya da kör ve nankör değiliz. Bugün Samsun için önemli gördüğümüz birkaç konuyu değerlendirmeye çalışacağız.
Açılışı uzadıkça uzayan Şehir Hastanesi nihayet kısmen de olsa hasta kabulüne başlamış. Tam manasıyla faaliyete geçmesi ne kadar sürer bilemiyoruz fakat tam kapasite ile hizmete girdiğinde sağlık alanında yaşanan sıkıntılar ortadan kalkacaktır diye ümit ediyoruz.
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Halit Doğan, Sağlık İl Müdürlüğüne Samsunluların acil hasta nakil hizmetlerinde kullanılsın diye 100 adet yeni nesil ambulansı Samsunlular adına hibe etmiş.
Bir belediyenin bir bakanlığa böyle bir hibe yapışı sorgulanabilir fakat nihayetinde ambulanslar yine Samsunlulara hizmet verecek.
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Doğan toplu taşıma kapasitesini ve kalitesini artırmak için göreve başladıklarından beri 45 adet yeni otobüs aldıklarını duyurdu.
Başkan yaptığı başka bir açıklama ile Doğu çevre yolu çalışmalarının başlatıldığını duyurdu ve “Batı ve Doğu çevre yolu hizmete girdiğinde günlük 40 bin araç şehir içine girmeyecek.” dedi.
Bu açıklamaya göre Doğu Çevreyolu ile 30 bin araç, Batı çevre yolu ile de 10 bin araç şehir içine girmeyecekmiş ve fakat burada bir planlama hatası yok mu? Neden önce 30 bin araç geçişi olan Doğu çevre yolu değil de 10 bin araç geçişi olan Batı çevre yolu yapılıyor?
Tabii ki bu sorunun muhatabı bugünkü Başkan Sayın Doğan değil çünkü bu tercih yıllar önce dönemin etkili ve yetkilileri tarafından yapılmıştı.
Yaklaşık 20 yıldır bu konuyu biz de yazdık durduk. O zamanlar katıldığımız birçok toplantıda Batı ve Doğu çevre yolu ivedi bir şekilde yapılmalı dedik fakat yoğunluğu bakımından önce Doğu çevre yolu yapılmalı demiştik.
Ve bir şeyin altını hep çizdik. O da Batı çevre yolu 19 Mayıs ilçesinden sonra, Doğu çevre yolu da Çarşamba’dan sonra ana yola bağlanmalı diyoruz. İnşallah proje nihayete erince öyle olur.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Sayın Mehmet Fatih Kaçır, Samsun-Mersin demir yolu hattı ile 13 ilde 16 yeni yatırım alanı belirlediklerini ve Anadolu da 4 sanayi koridoru inşa edeceklerini söylemiş.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir Uraloğlu da Ankara-Samsun hızlı tren hattı çalışmalarının hızlı bir şekilde yapıldığından ve hizmete girince Ankara Samsun arasının iki buçuk saate düşeceğinden bahsetmiş ve Samsun-Mersin demiryolu hattının İskenderun limanına bağlanacağını ilave etmiş.
Ankara’ya gidiş dönüş uçak seferleri konusunda sıkıntı yaşıyorduk, hızlı tren hizmete girince bu sorun da çözülmüş olacak.
Samsun-Ankara, Samsun-Mersin ve Samsun-Sarp demiryolu projeleri Samsunumuzu iyi bir noktaya getirecektir ve fakat bu tür büyük projeler uzun soluklu projeler olup gerçekleşmesi zaman almaktadır.
Bu projeler ne zaman gerçekleşir bilemiyoruz. Ankara-Samsun demir olu hattının belli bölümleri Bakanında dediği gibi yapılıyor. İnşallah kalan bölümlerde bir an önce yapılır ve bize uzak olan başkent yakınlaşır.
Samsun da kentsel dönüşüm ile ilgili de güzel haberler duyuyoruz. Bir hayli gecikmiş olan kentsel dönüşüm bir an önce yapılmalıdır. Bu yolda gayret eden Başkanlara teşekkür ediyoruz.
Ne tuhaf bir durum değil mi? İşini yapan başkanlara, işini yapıyor diye teşekkür ediyoruz. Neden derseniz işini layığı ile yapan başkan, yapmayandan az olduğu için olabilir mi?
Yine de ve her şeye rağmen sadece Samsun için değil ülkemiz için de geleceğe umut ile bakıyoruz. İnşallah her şey memleketimiz ve milletimiz için güzel olur.
